Łódź dołącza do programu eV City powered by Volvo

Nowe ładowarki w łódzkiej aglomeracji

elektromobilność EX30 ładowarki Łódź NOVA
Data publikacji: 07.08.2024

Łódź jest już czwartym miastem, które w ciągu dwóch miesięcy od inauguracji eV City powered by Volvo, dołączyło do programu. Współpraca zaowocuje powstaniem czterech dodatkowych dwustanowiskowych i ogólnodostępnych stacji szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych o mocy 175 kW i 200 kW na terenie aglomeracji. W ramach funduszu grantowego, przy Centrach Zdrowego i Aktywnego Seniora CZAS, utworzone zostaną zielone tereny rekreacyjne, m.in. siłownie oraz ogrody.

Budowa 130 stacji szybkiego ładowania oraz skrojone na miarę fundusze grantowe współfinansujące realizację inicjatyw polepszających jakość życia mieszkańców ze szczególnym naciskiem na czyste powietrze – to dwa główne filary eV City – programu zainicjowanego przez Volvo i realizowanego wspólnie z siecią dealerską i samorządami w 35 miastach w Polsce. Jego celem jest promocja elektromobilności i zeroemisyjny transport w Polsce. Łódź jest czwartym miastem – po Augustowie, Ełki i Wrocławiu – które dołączyło do eV City. Na terenie aglomeracji powstaną cztery dodatkowe (oprócz pięciu obecnie funkcjonujących zainstalowanych przez Volvo) dwustanowiskowych stacji szybkiego ładowania o mocy 175 kW i 200 kW. Nowe punkty ładowania zlokalizowane będą m.in. w okolicach Łodzi Fabrycznej. Dodatkowo, w ramach funduszu grantowego programu eV City stworzone zostaną mini ogrody i siłownie na świeżym powietrzu przy Centrach Zdrowego i Aktywnego Seniora Czas.

– Łódź aktywnie wspiera rozwój nowej mobilności jako obszaru działań mającego wpływ na zdrowie i jakość życia mieszkańców. W ramach inicjowania i monitorowania procesów, zmierzających do rozwoju infrastruktury związanej z elektromobilnością, staramy się zachęcać sektor prywatny, tworząc dobre warunki do inwestowania. Od kilku lat sukcesywnie wymieniamy flotę realizującą zadania na rzecz mieszkańców na nisko i zeroemisyjną. Realizując nasze obowiązki ustawowe, nie zapominamy również o działaniach promujących wszelkie proekologiczne i wpływające na poprawę klimatu projekty. Dlatego cieszy mnie propozycja współpracy przy realizacji projektu eV City powered by Volvo i mam nadzieję, że przyniesie ona wymierne efekty – mówi Adam Wieczorek, Wiceprezydent Łodzi.

– Na terenie Łodzi znajduje się obecnie tylko dziesięć stacji* szybkiego ładownia pojazdów elektrycznych o mocy 175 kW i większej, z czego połowa to stacje Volvo. W ramach eV City zainstalowanych zostanie kolejnych cztery o podobnej mocy. Powstaną one w dogodnych komunikacyjnie dla mieszkańców miejscach – podkreśla Mariusz Nycz, dyrektor Consumer Experience Volvo Car Poland i dodaje – Jestem przekonany, że dzięki naszej inwestycji i coraz większej liczbie ładowarek umożliwiających szybkie doładowanie samochodu do ok. 70-80% w 20 minut, większa liczba kierowców w Łodzi przesiądzie się do elektryków. Łódź stała eV City – miastem, którego przyszłością jest elektromobilność i czyste powietrze.

– Rozwój infrastruktury ładowania w kluczowych dla miasta lokalizacjach pozwoli na wzrost popularności bezemisyjnych form transportu, a tych w centrum Łodzi potrzebujemy szczególnie. Punkty szybkiego ładowania w centrach miast to nadal rzadkość – zdecydowanie częściej są lokalizowane przy autostradach i obwodnicach, zwykle na obrzeżach aglomeracji. Niezmiernie się cieszymy, że w Nowym Centrum Łodzi pojawią się ogólnodostępne szybkie stacje ładowania i wypełnią tę lukę, pozwalając kierowcom w błyskawicznym tempie uzupełniać energię – mówi Ewelina Janek-Szafrańska, Dyrektor Zarządzający NOVA, Autoryzowany Dealer Volvo.

Dla Volvo przyszłość motoryzacji to inteligentne samochody elektryczne ładowane z ekologicznych źródeł energii. Szwedzka marka zobowiązała się wprowadzić ofertę składającą się wyłącznie z elektryków do 2030 r., a do 2040 stać się w pełni neutralną klimatycznie. Program eV City powered by Volvo to ważny krok w kierunku budowania zeroemisyjnego transportu przyszłości w Polsce i miast, w których mieszkańcy będą mogli cieszyć się czystym powietrzem i cichym otoczeniem. Volvo planuje wybudowanie ok. 130 dwustanowiskowych i ogólnodostępnych stacji szybkiego ładowania o mocy 175 kW w 35 miastach, w miejscach najczęściej uczęszczanych przez użytkowników samochodów elektrycznych. Program grantowy w   ramach   eV   City   realizowany   będzie   we   współpracy z miastami, a decyzje o wydatkowaniu z niego środków będą podejmowane indywidualnie, odpowiadając na konkretne potrzeby lokalnej społeczności. Granty przeznaczone będą na inicjatywy podnoszące jakość środowiska.

*Dane dot. ogólnodostępnej infrastruktury ładowania pochodzą z Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności.

O PROGRAMIE:

eV City powered by Volvo to ogólnopolski program, którego celem jest podniesienie jakości życia mieszkańców poprzez poprawę czystości powietrza w 35 największych polskich miastach. Kluczem do realizacji tej misji jest popularyzacja elektromobilności i zeroemisyjny transport. eV City stawia na rozwój infrastruktury poprzez włączenie się w budowę ogólnodostępnej sieci stacji szybkiego ładowania. W ramach projektu Volvo wraz z siecią dealerską zbuduje 130 szybkich stacji ładowania DC o mocy 175 kW każda w lokalizacjach na terenie całego kraju, w miejscach najbardziej przydatnych mieszkańcom. Drugim elementem programu eV City jest specjalny fundusz grantowy umożliwiający mieszkańcom zrealizowanie inicjatyw, które także polepszają jakość życia lokalnej społeczności. Jest to pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce. Ewolucja nie dzieje się w pojedynkę — dlatego eV City jest platformą współpracy między biznesem i samorządami. Działania edukacyjne wokół programu eV City powered by Volvo są realizowane przy wsparciu mLeasing, partnera biznesowego Volvo Car Poland. Partnerem medialnym programu eV City powered by Volvo jest www.portalsamorzadowy.pl

Więcej o progamie: www.evcity.com.pl

Nie znalazłeś wymarzonego auta? Napisz do nas lub zadzwoń tel: (42) 680 23 53
Skontaktuj się z nami

Zapytaj o szczegóły

Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 2 godzin

Więcej › Jeżeli wyrazi Pan/Pani zgodę, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez administratora - Volvo Car Poland sp. z o.o., Warszawa (02-884), ul. Puławska 558/560 (VCP), na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo. Informujemy, że: podanie danych jest dobrowolne, może Pan/Pani w każdej chwili wycofać zgodę (w tym przy użyciu danych kontaktowych administratora lub inspektora ochrony danych), wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem, z inspektorem ochrony danych VCP może się Pan/Pani skontaktować przy użyciu adresu mailowego: globdpo@volvocars.com, odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą podmioty świadczące usługi na rzecz VCP, w tym: dostawcy usług marketingowych i IT, autoryzowani dealerzy Volvo, podmioty z grupy kapitałowej Volvo oraz partnerzy oferujący produkty Volvo Car Financial Services (np. kredyty, leasingi i ubezpieczenia), dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż przez 30 lat, przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przeniesienia (wniosek o realizację tych uprawnień można złożyć pod adresem: https://www.volvocars.com/pl/subject-rights-request-form), a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane również w formie profilowania online i profilowania społecznościowego, które będzie polegało na zbieraniu i agregowaniu Pana/Pani danych w celu stworzenia profilu klienta i przedstawiania materiałów reklamowych i ofert lepiej dostosowanych do Pana/Pani potrzeb. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych w sieci Volvo zamieściliśmy na stronie: polityka prywatności Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa), lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez kontakt głosowy na podany przeze mnie numer telefonu, w tym przy użyciu automatycznych systemów wywołujących. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa) lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności za pomocą poczty elektronicznej, a także za pomocą wiadomości SMS, na podany przeze mnie adres e-mail lub numer telefonu komórkowego. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹

* Dane konieczne do podania w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, przy czym spośród danych: numer telefonu i adres e-mail wystarczy podanie tylko jednej z tych danych wraz z zaznaczeniem odpowiedniej zgody poniżej (druga zgoda jest zgodą na kontakt telefoniczny, zaś trzecia zgoda jest zgodą na kontakt mailowy). Pierwsza z poniższych zgód jest konieczna do zaznaczenia w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, niezależnie od tego, czy podany zostanie numer telefonu czy adres e-mail.

Dealer NOVA otrzymał twoją wiadomość

Wszystko poszło zgodnie z planem. Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 godzin.
|
NOVA

Używamy plików cookie, aby maksymalnie ułatwić Państwu korzystanie z naszej witryny internetowej, w tym także w celu dostosowania jej zawartości i reklam do Państwa preferencji, oferowania funkcji mediów społecznościowych oraz w celu analizy ruchu. Pliki cookie obejmują pliki związane z kierowaniem treści oraz pliki do zaawansowanej analityki. Więcej informacji podano w sekcji Informacje na stronie z opisem plików cookie. Klikając Akceptuj, wyrażają Państwo zgodę na używanie przez nas plików cookie. Aby zmienić rodzaj wykorzystywanych przez nas plików cookie, prosimy kliknąć „Ustawienia plików cookie”.

ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE
DOSTOSUJ
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIE
ZAWSZE
AKTYWNE

OBSŁUGA SERWISU I USŁUG PODSTAWOWYCH

Te pliki są wymagane i nie można ich wyłączyć.
Dzięki nim serwis może działać a podstawowe funkcje mogą być obsługiwane.

POMIAR WYDAJNOŚCI zobacz więcej

Dzięki tym danym analizujemy wykorzystanie naszego serwisu, m.in. mierzymy jego wydajność. Te dane pomagają nam uzyskać informację o treściach, jakich poszukują użytkownicy naszego serwisu, jak często do niego wracają. Dzięki temu możemy udoskonalać nasz serwis.

PLIKI COOKIE NA POTRZEBY ANALIZ STATYSTYCZNYCH zobacz więcej

Firma Volvo Cars używa usługi Google Analytics, która analizuje sposób korzystania z naszych serwisów internetowych przez użytkowników. Dostarcza nam ona następujących danych; e.g., informacji o tym, które strony użytkownik wyświetlił; które linki kliknął; ile czasu spędził na stronie; jakie samochody skonfigurował w naszym konfiguratorze; jakiego urządzenia używał. Te dane pomagają nam zrozumieć, jak osoby odwiedzające nasz serwis internetowy korzystają z niego, i zapewnić prawidłowe działanie serwisu. Nie wykorzystujemy tych danych w celach marketingowych lub reklamowych i nie udostępniamy ich podmiotom trzecim.

PERSONALIZACJA REKLAM zobacz więcej

Te informacje cookies pozwalają nam na umieszczanie reklam, które odpowiadają zainteresowaniom użytkowników.Bez tych informacji użytkownicy będą widzieli reklamy niezgodne z ich potrzebami.

DOSTARCZANIE I PREZENTOWANIE REKLAM I TREŚCI zobacz więcej

Te pliki cookie obejmują w szczególności znaczniki i piksele, które razem służą do gromadzenia informacji o cyfrowych interakcjach użytkowników z naszymi produktami, zarówno w naszej, jak i innych witrynach internetowych. Dane te pomagają nam mierzyć skuteczność naszych kampanii reklamowych i, w połączeniu z informacjami pochodzącymi z interakcji użytkownika z nami poprzez inne kanały (wiadomości e-mail, aplikacja Volvo Cars, SMS, media społecznościowe i reklamy cyfrowe), pozwalają nam budować profil zainteresowań użytkownika. Następnie możemy wykorzystać ten profil do ukierunkowanego dostarczania użytkownikowi reklam Volvo Cars dostosowanych do jego potrzeb, za pośrednictwem wielu kanałów. Należy pamiętać, że Volvo Car Corporation wraz z partnerami dostarczającymi reklamy cyfrowe jest współodpowiedzialne za przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych i reklamowych. Podmioty współpracujące: - Facebook Ireland Limited, w zakresie dostarczania ukierunkowanych reklam i poprawy optymalizacji kierowania i dostarczania reklam, a także gromadzenia i późniejszego przekazywania danych Facebookowi. Więcej informacji o tym, jak Facebook przetwarza dane osobowe, można znaleźć w polityce prywatności tej firmy (https://www.facebook.com/privacy/policy). Jeśli użytkownik nie zaakceptuje tych plików cookie, reklamy (w tym nasze) będą nadal wyświetlane podczas przeglądania Internetu, a materiały marketingowe będą nadal wysyłane do użytkownika, jeśli wyraził on na to zgodę, przy czym takie reklamy i materiały nie będą dostosowane do zainteresowań i interakcji użytkownika, będą zatem mniej przydatne.