Wymiana klocków i tarcz hamulcowych
Oryginalne części zapewniają bezpieczeństwo

Hamulce, które właściwie współpracują z oprogramowaniem systemów bezpieczeństwa
Hamulce mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo wszystkich podróżujących i dbanie o nie to konieczność, aby samochody były tak bezpieczne, jak zakłada to ich konstrukcja. Części układu hamulcowego ściśle współpracują z systemami zwiększającymi bezpieczeństwo czynne: układem zapobiegającym blokowaniu się kół przy hamowaniu (ABS) z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD) i elektronicznie sterowanym wspomaganiem hamowania (EBA), a także, rzecz jasna, z systemem unikania kolizji City Safety.
Jak często należy wymieniać klocki i tarcze hamulcowe? Choć zależy to od modelu samochodu, stylu jazdy i warunków, zwykle wymianę klocków należy przeprowadzić co 30 tysięcy kilometrów i tarcz co 60 tysięcy kilometrów. Minimalna dopuszczalna grubość tarcz i klocków jest dla każdego modelu i zastosowanego w nim układu hamulcowego określona przez producenta i weryfikowana przy każdym przeglądzie. Serwis zaleca wymianę wtedy, gdy następuje taka konieczność.
Dlaczego warto stosować oryginalne klocki i tarcze hamulcowe?
- Są projektowane i testowane z myślą o Twoim Volvo
Dokładnie te same tarcze i klocki, co montowane fabrycznie w nowych pojazdach — i tak samo bezpieczne. - Idealnie współdziałają z oprogramowaniem systemów bezpieczeństwa
Zaprojektowane pod kątem perfekcyjnej współpracy z funkcją City Safety i innymi systemami IntelliSafe. - Wytwarzane z maksymalną precyzją, by zapewnić maksymalny komfort
Wysoka dokładność wymiarów pomaga uniknąć problemów z hałasem i wibracjami.
Koszt wymiany klocków i tarcz hamulcowych w Autoryzowanym Serwisie Volvo
Prezentowane ceny są szacunkowe i uwzględniają rabaty w ramach Programu 4+, wynikające z wieku samochodu, zawierają przy tym koszt potrzebnych części i usługi serwisowej:
- XC40 (2018)
Klocki hamulcowe przód – 675 zł brutto
Klocki hamulcowe tył – 610 zł brutto
Tarcze i klocki hamulcowe przód – 1 710 zł brutto
Tarcze i klocki hamulcowe tył – 1 517 zł brutto - XC60 I gen. (2011)
Klocki hamulcowe przód – 455 zł brutto
Klocki hamulcowe tył – 445 zł brutto
Tarcze i klocki hamulcowe przód – 1 165 zł brutto
Tarcze i klocki hamulcowe tył – 1 110 zł brutto - V60 (2011)
Klocki hamulcowe przód – 590 zł brutto
Klocki hamulcowe tył – 575 zł brutto
Tarcze i klocki hamulcowe przód – 1 360 zł brutto
Tarcze i klocki hamulcowe tył – 1 385 zł brutto - XC90 II gen. (2015)
Klocki hamulcowe przód – 705 zł brutto
Klocki hamulcowe tył – 575 zł brutto
Tarcze i klocki hamulcowe przód – 1 838 zł brutto
Tarcze i klocki hamulcowe tył – 1545 zł brutto
Więcej o rabatach wynikających z Programu 4+ przeczytasz na dole strony lub tutaj. Przedstawione ceny mają charakter informacyjny – niniejsze informacje nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego.

Elektryczny hamulec postojowy
Wymiana tylnych klocków hamulcowych
Ze względu na obecność elektrycznego hamulca postojowego (EHB) proces wymiany tylnych klocków hamulcowych jest bardziej skomplikowany niż w przypadku przednich. W czasie postoju klocki zacisków hamulca postojowego tylnej osi są dociśnięte do tarcz. Aby możliwa była ich wymiana docisk musi być zwolniony, do czego niezbędny jest odpowiedni elektroniczny układ sterujący, umożliwiający aktywację trybu diagnostycznego.

Po zakończeniu czynności serwisowych należy przywrócić normalny tryb pracy - następuje wówczas samoczynne ustawienie klocków hamulcowych, dociśnięcie ich do tarcz oraz kasowanie kodów usterek ze sterownika układu.
Próba wymiany klocków hamulcowych w układzie hamulcowym typu SBC lub z hamulcem EHB bez aktywacji trybu diagnostycznego może spowodować uszkodzenie układu hamulcowego, co generuje dodatkowe koszty.

Umów się do serwisu
Postaw na hamulce klasy premium
Dział Serwisu
+48 42 680 23 53
kontakt@nova.dealervolvo.pl
Recepcja Serwisu
+48 42 680 23 53
recepcja@nova.dealervolvo.pl


