Volvo i elektryfikacja

Razem dla lepszej przyszłości

podłączanie do ładowania elektrycznego Volvo XC40 w kolorze Sage Green

Historia samochodów elektrycznych Volvo w pigułce

Pierwszy samochód elektryczny Volvo został wprowadzony na rynek w 1976 roku, niemal pięćdziesiąt lat temu. Już wtedy Volvo zdało sobie sprawę, jak istotne jest produkowanie samochodów, które będą mogły poruszać się po drogach bezemisyjnie, zostawiając po sobie możliwie niewielki ślad węglowy. Wysiłki w dążeniu do ambitnego celu nie ustawały – lata dziewięćdziesiąte przyniosły koncepcyjny model ECC i prototyp HEV 98 (był hybrydą samoładującą akumulator, działającą w dużej mierze na tej samej zasadzie, co współczesne samochody hybrydowe).

W 2011 roku pojawiła się niewielka seria elektrycznych C30, która miała zasilić flotę samochodów służbowych różnych firm, jak też instytucji rządowych w Szwecji. Te samochody cieszyły się już dużym zainteresowaniem, lecz nadal wyprzedzały epokę, pozostając w cieniu znacznie bardziej medialnych samochodów napędzanych benzyną i etanolem lub silnikami wysokoprężnymi o niskiej emisji dwutlenku węgla. Rok później, w 2012 roku, ruszyła produkcja pierwszej hybrydy plug-in (wówczas z silnikiem Diesla), modelu V60.

W 2020 roku Volvo zaprezentowało światu pierwszy w pełni elektryczny, seryjnie produkowany model – XC40 Recharge z silnikiem P8. Od tamtej pory Volvo wprowadza co roku jeden nowy, w pełni elektryczny model samochodu, tym samym stale rozszerzając swoją ofertę samochodów elektrycznych. W 2021 zadebiutował crossover C40 Recharge, zaś kolejnymi nowościami – pokazanymi odpowiednio w 2022 i 2023 roku – zostały SUV’y: dostępne w siedmioosobowej wersji Volvo EX90 oraz kompaktowe Volvo EX30.

Więcej o historii elektrycznych samochodów Volvo, przeczytać można tutaj.

Dlaczego warto zdecydować się na samochód elektryczny?

  • dofinansowanie do zakupu samochodu:
    w ramach programu „Mój Elektryk” można otrzymać nawet 27 tysięcy złotych dopłaty na poczet zakupu samochodu elektrycznego. Dla osoby indywidualnej maksymalna wartość dofinansowania wynosi 18 tysięcy złotych. Program „Mój Elektryk” obejmuje jedynie auta w pełni elektryczne.
  • niższe i stabilne koszty eksploatacji:
    koszty pozyskania energii elektrycznej są bardziej stabilne niż koszty paliw, jednocześnie dzięki znacznie prostszej budowie mechanicznej pojazdu auto rzadziej wymaga serwisowania (np. nie trzeba wymieniać oleju w skrzyni biegów, oleju silnikowego).
  • możliwa wyższa kwota odliczenia podatkowego
    zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi, wpisać w koszty można 150 tysięcy złotych w przypadku samochodu spalinowego, zaś przy aucie elektrycznym kwota ta jest o połowę wyższa i wynosi 225 tysięcy złotych (pozostałe zasady amortyzacji nie ulegają zmianie).
  • bezpłatne parkowanie:
    w dobie rosnących opłat parkingowych, możliwość parkowania samochodu bezpłatnie staje się coraz bardziej atrakcyjna. Warto pamiętać, że ulga dotyczy wyłącznie oficjalnych miejskich lub gminnych stref płatnego parkowania znajdujących się na drogach publicznych.
  • możliwość korzystania z pasa zarezerwowanego dla autobusów:
    począwszy od 2018 roku, na podstawie ustawy o elektromobilności, samochody elektryczne mogą poruszać się pasami ruchu zarezerwowanymi dla pojazdów komunikacji zbiorowej, tzw. „buspasów”. Przepis ma ten charakter ogólnopolski, a więc obowiązuje we wszystkich miastach i obejmuje jedynie samochody w pełnie elektryczne.
  • darmowe przejazdy autostradami:
    w ramach akcji „Autostrada do elektromobilności” użytkownicy samochodów elektrycznych przez wakacyjne miesiące mogą korzystać z darmowych przejazdów autostradami (odcinki koncesjonowane objęte videotollingiem: A1 na trasie Gdańsk – Toruń oraz A4 Katowice – Kraków)
    Podczas poprzedniej edycji akcji (w 2022 roku) kierowcy samochodów elektrycznych, nie płacąc za przejazdy autostradami, pokonali w ten sposób ponad 256 tysięcy kilometrów, ograniczając przy tym emisję dwutlenku węgla do atmosfery o ponad 33 tony.
  • bezpłatne stacje ładowania:
    to nie tylko miejskie legendy, darmowe stacje ładowania samochodów elektrycznych naprawdę istnieją: w Łodzi jest ich siedem (dane aktualne na 15/04/2023), znajdują się przeważnie przy galeriach handlowych, supermarketach lub hotelach. W niektórych przypadkach obowiązują specjalne opłaty parkingowe.
  • ekologiczność:
    jako w pełni elektryczny samochód, Volvo EX30 nie emituje CO2 z rury wydechowej. Przy okazji nie emituje także wielu innych gazów i cząstek, co wpływa na jakość powietrza w miastach. Volvo EX30 korzysta z materiałów pochodzących z odzysku. Około 25% aluminium, 17% stali i 17% tworzyw sztucznych użytych do jego produkcji pochodzi z recyklingu. Co więcej, EX30 jest produkowane w fabryce zasilanej w 100% energią neutralną dla klimatu. i już na etapie projektu ten model zaprojektowano tak, by kiedy jego cykl życia dobiegnie końca, można było ponownie wykorzystać aż 95% jego materiałów.
    Ograniczając emisje w całym procesie produkcji i cyklu życia Volvo EX30, udało nam się zredukować całkowity ślad węglowy po przejechaniu 200 000 km do poziomu poniżej 30 ton. To 25% redukcja w porównaniu z naszymi w pełni elektrycznymi modelami C40 i XC40 i właściwy krok w kierunku celu Volvo Cars – zmniejszenia ogólnej emisji CO2 przypadającej na każdy samochód marki o 40% w latach 2018-2025.
  • strefy czystego transportu:
    w coraz większej ilości miast europejskich pojawiają się obszary, na których poruszanie się samochodami, niespełniającymi określonych ekologicznych norm, jest zabronione lub wiąże się z koniecznością uiszczenia odpowiedniej opłaty. Podróżujący samochodem elektrycznym spełnią wszystkie normy, niezależnie od miasta, w jakim przyjdzie im się poruszać.
  • wysoki poziom wyposażenia w standardzie:
    EX30 już w podstawowym pakiecie wyposażenia Core oferuje układ BLIS z systemem wspomagającym kierowanie pojazdem, a także system ostrzegania o ruchu poprzecznym (Rear Cross Traffic Alert) z automatycznym hamowaniem.
  • bezpieczeństwo i komfort jazdy:
    nisko położony środek ciężkości i sztywne nadwozie przekładają się na bardzo dobre prowadzenie, a elektryczne samochodu Volvo wyposażone są w latami dopracowywane systemy bezpieczeństwa i układy wspierające kierowcę (m.in. Safe Space, BLIS, Pilot Assist, Park Assist)
  • osiągi silnika:
    silnik elektryczny jest bardziej wydajny niż silniki spalinowe, kierowca może dysponować pełną jego mocą przy każdej prędkości, już od momentu odpalenia silnika. Silniki elektryczne Volvo gwarantują świetne przyspieszenie: C40 Recharge przyspiesza do 100 km/h w 4,7 sekundy, a EX30 w zaledwie 3,6 sekundy (w obu przypadkach dane dotyczą wersji silnikowych Twin Motor).
ładowanie Volvo C40 na publicznej ładowarce

Publiczne stacje ładowania

Gdzie można naładować samochód elektryczny w Łodzi i okolicach

Obecnie w Łodzi i okolicach (w promieniu do 50 kilometrów od miasta) znajduje się 47 publicznych ładowarek samochodów elektrycznych, w tym 25 o mocy 50 kW lub więcej.

Mapa stacji ładowania
stacja ładowania pojazdów przy salonie Volvo Nova w Łodzi

Nasz punkt ładowania pojazdów

Zapraszamy do korzystania z ogólnodostępnej stacji ładowania pojazdów elektrycznych sieci Greenway, który mieści się na naszym parkingu przy ulicy Kolumny 1 w Łodzi.

Pracujemy nad uruchomieniem nowej, szybkiej ładowarki. Już wkrótce naładujecie się u nas przy stacji ładowania prądem stałym (DC) o mocy 175 kW.

Odkryj szczegóły
wallbox Volvo

Stacja Wallbox

Wallbox można zainstalować na ścianie w pomieszczeniu lub na zewnątrz, w pobliżu miejsca codziennego parkowania samochodu. Jeśli na ścianie nie ma miejsca, można też zamówić słupek do zamontowania stacji. Wallbox oferuje moc do 22 kW podczas ładowania samochodu elektrycznego i do 3,5 kW podczas ładowania samochodu plug-in hybrid. Teraz Wallbox z montażem zamówisz 15% taniej.

Dowiedz się więcej

Elektryczne samochody Volvo:
FAQ (najczęściej zadawane pytania)

  • Czy będziecie sprzedać już tylko samochody elektryczne?
    W 2030 roku Volvo Cars zamierza sprzedawać już tylko samochody w pełni elektryczne.
  • Czy pojazdy elektryczne są rzeczywiście bardziej ekologiczne od spalinowych, jeśli uwzględnić produkcję akumulatorów?
    W średnim cyklu życia samochody elektryczne notują mniejszy ślad węglowy niż auta spalinowe. Badania przeprowadzone przez Volvo Cars pokazują, że całkowity ślad węglowy Volvo XC40 z silnikiem spalinowym wynosi 58 ton CO2e na 200.000 km, podczas gdy ślad elektrycznego XC40 Recharge waha się między 27 a 54 ton CO2e przy tym samym przebiegu. Różnice w wyniku elektrycznego XC40 wynikają z różnicy emisji węglowych w miksach energetycznych w fazie eksploatacji.
    Zasięg, jaki musi pokonać samochód elektryczny, by jego ślad węglowy był niższy niż auta spalinowego, zależy od sposobu produkcji napędzającej go energii elektrycznej. Wykorzystanie źródeł odnawialnych może znacząco ten ślad obniżyć. Obecnie produkcja akumulatorów generuje wysokie emisje węglowe. Stale pracujemy z naszymi dostawcami akumulatorów nad obniżeniem zużycia energii w procesie produkcji i osiągnięciem przez nich neutralności węglowej.
  • Jakie są plany Volvo w kwestii gospodarowania zużytymi akumulatorami?
    Volvo Cars rozwija trzystopniową strategię zajęcia się akumulatorami – ponowne wykorzystanie, użycie do magazynowania energii i w końcu recykling. Celem strategii jest maksymalizacja wykorzystania akumulatorów, minimalizacja wpływu na środowisko przez umożliwienie cyrkulacji materiałów oraz obniżenie kosztów.
  • Jaki okres obejmuje gwarancja na baterie?
    Gwarancja na akumulator wynosi 8 lat lub 160 tysięcy kilometrów. Niezależnie od tego, można naprawiać poszczególne cele tego akumulatora.
  • Czy z czasem zmienia się wydajność akumulatora?
    Jak ze wszystkimi akumulatorami, ich pojemność stopniowo spada. Stopień spadku zależy od wielu czynników, jak przebieg, wiek urządzenia, pogoda, częstość ładowania i ogólna praktyka (cykle ładowania/rozładowania), które wpływają na zasięg elektryczny.
  • Co robicie, by ułatwić klientom ładowanie samochodów?
    Volvo Cars zależy, by ładowanie akumulatorów było możliwie najprostsze. Od początku 2022 roku wszystkie placówki dealerskie Volvo w Polsce posiadają ogólnodostępne stacje ładowania o mocy do 22 kW. W pierwszym kwartale 2023.r. uruchomiono pierwsze 4 stacje ładowania DC o mocy 175 kW, a w kolejnych kwartałach będziemy otwierali kolejne (docelowo planujemy uruchomić 65 stacji ładowania DC).
    Istotna jest także współpraca z firmą Plugsurfing, największą w Europie, oferującą 200 000 punktów ładowania z jednego konta. Jednocześnie trwają prace nad tym, aby poprawić widoczność wszystkich tych stacji ładowania na mapach Google. Volvo kontynuuje pracę także z innymi partnerami w poszczególnych regionach Europy i świata, by zaoferować klientom maksymalnie komfortową obsługę.
  • Jak chronicie sam akumulator i pasażerów przed akumulatorem?
    Aluminiowa obudowa akumulatora zapewnia dużą sztywność i integralność mechaniczną w razie zderzenia. Taka konstrukcja zapobiega odsłonięciu ogniw i chroni pasażerów. W razie zderzenia akumulator odłączany jest od reszty samochodu, by zapewnić, że poza akumulatorem nie ma żadnych elementów pod napięciem.
  • Co z pożarami samochodów elektrycznych?
    Nasze samochody mają bezpieczne akumulatory trakcyjne z doskonale rozwiązanym systemem kontroli ich temperatury i układem chłodzenia. Volvo Cars na przestrzeni ostatnich 10 lat, czyli od kiedy stosowane są takie rozwiązania w naszych samochodach, nie odnotowało przypadków samozapłonu baterii.

Zasięgi i obsługa

Odkryj pełen potencjał

Sprawdź
Volvo XC40 Recharge w kolorze Onyx Black podłączone do szybkiej ładowarki

Elektryfikacja i elektryczne modele Volvo

Chcesz wiedzieć więcej?

Jeśli na tej stronie nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania, napisz do nas. Postaramy się możliwie szybko rozwiać wszelkie wątpliwości.

Nie znalazłeś wymarzonego auta? Napisz do nas lub zadzwoń tel: (42) 680 23 53
Skontaktuj się z nami

Zapytaj o szczegóły

Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 2 godzin

Więcej › Jeżeli wyrazi Pan/Pani zgodę, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez administratora - Volvo Car Poland sp. z o.o., Warszawa (02-884), ul. Puławska 558/560 (VCP), na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo. Informujemy, że: podanie danych jest dobrowolne, może Pan/Pani w każdej chwili wycofać zgodę (w tym przy użyciu danych kontaktowych administratora lub inspektora ochrony danych), wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem, z inspektorem ochrony danych VCP może się Pan/Pani skontaktować przy użyciu adresu mailowego: globdpo@volvocars.com, odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą podmioty świadczące usługi na rzecz VCP, w tym: dostawcy usług marketingowych i IT, autoryzowani dealerzy Volvo, podmioty z grupy kapitałowej Volvo oraz partnerzy oferujący produkty Volvo Car Financial Services (np. kredyty, leasingi i ubezpieczenia), dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż przez 30 lat, przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przeniesienia (wniosek o realizację tych uprawnień można złożyć pod adresem: https://www.volvocars.com/pl/subject-rights-request-form), a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane również w formie profilowania online i profilowania społecznościowego, które będzie polegało na zbieraniu i agregowaniu Pana/Pani danych w celu stworzenia profilu klienta i przedstawiania materiałów reklamowych i ofert lepiej dostosowanych do Pana/Pani potrzeb. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych w sieci Volvo zamieściliśmy na stronie: polityka prywatności Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa), lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez kontakt głosowy na podany przeze mnie numer telefonu, w tym przy użyciu automatycznych systemów wywołujących. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa) lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności za pomocą poczty elektronicznej, a także za pomocą wiadomości SMS, na podany przeze mnie adres e-mail lub numer telefonu komórkowego. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹

* Dane konieczne do podania w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, przy czym spośród danych: numer telefonu i adres e-mail wystarczy podanie tylko jednej z tych danych wraz z zaznaczeniem odpowiedniej zgody poniżej (druga zgoda jest zgodą na kontakt telefoniczny, zaś trzecia zgoda jest zgodą na kontakt mailowy). Pierwsza z poniższych zgód jest konieczna do zaznaczenia w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, niezależnie od tego, czy podany zostanie numer telefonu czy adres e-mail.

Dealer NOVA otrzymał twoją wiadomość

Wszystko poszło zgodnie z planem. Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 godzin.
|
NOVA

Używamy plików cookie, aby maksymalnie ułatwić Państwu korzystanie z naszej witryny internetowej, w tym także w celu dostosowania jej zawartości i reklam do Państwa preferencji, oferowania funkcji mediów społecznościowych oraz w celu analizy ruchu. Pliki cookie obejmują pliki związane z kierowaniem treści oraz pliki do zaawansowanej analityki. Więcej informacji podano w sekcji Informacje na stronie z opisem plików cookie. Klikając Akceptuj, wyrażają Państwo zgodę na używanie przez nas plików cookie. Aby zmienić rodzaj wykorzystywanych przez nas plików cookie, prosimy kliknąć „Ustawienia plików cookie”.

ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE
DOSTOSUJ
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIE
ZAWSZE
AKTYWNE

OBSŁUGA SERWISU I USŁUG PODSTAWOWYCH

Te pliki są wymagane i nie można ich wyłączyć.
Dzięki nim serwis może działać a podstawowe funkcje mogą być obsługiwane.

POMIAR WYDAJNOŚCI zobacz więcej

Dzięki tym danym analizujemy wykorzystanie naszego serwisu, m.in. mierzymy jego wydajność. Te dane pomagają nam uzyskać informację o treściach, jakich poszukują użytkownicy naszego serwisu, jak często do niego wracają. Dzięki temu możemy udoskonalać nasz serwis.

PLIKI COOKIE NA POTRZEBY ANALIZ STATYSTYCZNYCH zobacz więcej

Firma Volvo Cars używa usługi Google Analytics, która analizuje sposób korzystania z naszych serwisów internetowych przez użytkowników. Dostarcza nam ona następujących danych; e.g., informacji o tym, które strony użytkownik wyświetlił; które linki kliknął; ile czasu spędził na stronie; jakie samochody skonfigurował w naszym konfiguratorze; jakiego urządzenia używał. Te dane pomagają nam zrozumieć, jak osoby odwiedzające nasz serwis internetowy korzystają z niego, i zapewnić prawidłowe działanie serwisu. Nie wykorzystujemy tych danych w celach marketingowych lub reklamowych i nie udostępniamy ich podmiotom trzecim.

PERSONALIZACJA REKLAM zobacz więcej

Te informacje cookies pozwalają nam na umieszczanie reklam, które odpowiadają zainteresowaniom użytkowników.Bez tych informacji użytkownicy będą widzieli reklamy niezgodne z ich potrzebami.

DOSTARCZANIE I PREZENTOWANIE REKLAM I TREŚCI zobacz więcej

Te pliki cookie obejmują w szczególności znaczniki i piksele, które razem służą do gromadzenia informacji o cyfrowych interakcjach użytkowników z naszymi produktami, zarówno w naszej, jak i innych witrynach internetowych. Dane te pomagają nam mierzyć skuteczność naszych kampanii reklamowych i, w połączeniu z informacjami pochodzącymi z interakcji użytkownika z nami poprzez inne kanały (wiadomości e-mail, aplikacja Volvo Cars, SMS, media społecznościowe i reklamy cyfrowe), pozwalają nam budować profil zainteresowań użytkownika. Następnie możemy wykorzystać ten profil do ukierunkowanego dostarczania użytkownikowi reklam Volvo Cars dostosowanych do jego potrzeb, za pośrednictwem wielu kanałów. Należy pamiętać, że Volvo Car Corporation wraz z partnerami dostarczającymi reklamy cyfrowe jest współodpowiedzialne za przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych i reklamowych. Podmioty współpracujące: - Facebook Ireland Limited, w zakresie dostarczania ukierunkowanych reklam i poprawy optymalizacji kierowania i dostarczania reklam, a także gromadzenia i późniejszego przekazywania danych Facebookowi. Więcej informacji o tym, jak Facebook przetwarza dane osobowe, można znaleźć w polityce prywatności tej firmy (https://www.facebook.com/privacy/policy). Jeśli użytkownik nie zaakceptuje tych plików cookie, reklamy (w tym nasze) będą nadal wyświetlane podczas przeglądania Internetu, a materiały marketingowe będą nadal wysyłane do użytkownika, jeśli wyraził on na to zgodę, przy czym takie reklamy i materiały nie będą dostosowane do zainteresowań i interakcji użytkownika, będą zatem mniej przydatne.